adam kadmon adam kadmon
482
BLOG

Ja w spr. najwyższej wagi.

adam kadmon adam kadmon Rozmaitości Obserwuj notkę 27

Wszyscy - od małoletniego dziecięcia, poprzez otroka rozmaitej płci , aż po starca stojącego nad grobem kochanki wiedzą, jak wygląda i smakuje  MORTADELA.

 Widzieli i smakowali mortadeli wiele odmian : tych saute i tych z nadzieniem  serowym , paprykowym , ogórkowym i mieszanie rozmaitem. Wg. mnie mortadela uszlachetnia parówkę , że o serdelkach , serdelowej nie wspomnę. Osobiście znam  kilkunastu smakoszy mortadeli , ozdoby kanapek czynionych na ostatni moment do pracy , chociaż sam do tego grona nie należę.

A  CZY KTO WIDZIAŁ SERWOLATKĘ, chlubę wędliniarstwa środkowego i późnego PRL-u  ?

Takiego kogoś proszę o pilny donos na producenta, pochwałę , czy laurkę, bo ja od  dziesięcioleci tylko utrwalam w pamięci tę nazwę.

Mam przyjemność przyjaźnić się z najmniej pięcioma zakładami  wędliniarskimi średnio-dużej wydajności  przerobowej  , dla których zrobić kindziuka dość wiarygodnie, czy salami , to rzecz jasna,  oczywista i prosta, jak nie przymierzając - świński ogonek.

Gdy jednak zapytać majstra na  produkcji , czy kierownika zmiany o serwolatkę , dostają uszopląsu.

Słyszałem , że jakaś firma  niedaleko Lublina zna wciąż i produkuje tę  wędlinę , ale ja  Was, o salonowi konsumenci pytam z powagą okropną : zaliż jadł z  Was kto serwolatkę w drugiej dekadzie XXI wieku ?

Temu chętnie uwierzę, gdy poda logo producenta i adres.  Jasne, że tylko polski.

Sentymentalny jestem.

adam kadmon
O mnie adam kadmon

Jestem istotą czującą , która swoje przeżyła.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości